Hjälmmössa

När Henry var 6 månader sydde jag en hjälmmössa åt honom av ett gammalt mönster från 70 talet. Testade göra en till idag, mönstret är superbra som skyddar kinder och mössan blir verkligen varm med fleece i. 
Jag gav (tyvärr) honom valet av tyg. Han valde ett retrotyg jag köpte på mässan på rea för att sy typ underställ eller




 pyjamas. Men han skulle prompt ha just detta tyg. 
Sorgligt nog tycker jag inte det passar på en mössa, ser lite sorligt ut och har inga färger som poppar ut. 
Men men... "Baby wants, baby gets" som min vän André skulle sagt. 
Vill nog göra om i annat tyg. Återstå att se vad grabben tycker om den. 


Kommentarer
Mamma

Supersnygg tycker jag. Kul med retro

Svar: Tack fina mamma!
Anna

2013-10-28 @ 14:22:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

gamlapaltor

.Jag är Anna.

RSS 2.0